جام جهانی
جام جهانیفوتبال

رئال مادرید و جام جهانی: ستاره‌های کهکشانی‌ها در قطر 2022

رئال مادرید در جام جهانی 2022 قطر ستارگان متعددی دارد که می‌توانند سرنوشت قهرمان این جام را رقم بزنند.

تعطیلات بین‌المللی که اخیراً به پایان رسیده است، تمرکز را بر جام جهانی قطر قرار می‌دهد که بین اواسط نوامبر تا دسامبر برگزار می‌شود، یک بازه زمانی عجیب و بی‌سابقه که تمام کادر مربیگری باشگاه‌های بزرگ اروپایی را در حالت آماده‌باش قرار داده است. از این نظر، رئال مادرید نیز از این قاعده مستثنی نیست، اگرچه کارلو آنچلوتی می‌داند که همه بازیکنان بین‌المللی او که اکثریت قریب به اتفاق تیم را تشکیل می‌دهند، مشتاقانه منتظر این رویداد در خاورمیانه هستند.

این رویدادی خواهد بود که در آن رئال مادرید در اوج جایگاه خود به عنوان قهرمان فعلی اروپا و اسپانیا حضور خواهد داشت، تا جایی که حتی می‌توان یکی از یازده نفر از بازیکنان لوس مرنگس را با جایگزین‌های احتمالی برای جام جهانی قطر تشکیل داد. از امروز، بدون مصدومیت، حداکثر 14 بازیکن رئال مادرید می‌توانند بلیتی به قطر داشته باشند.

دفاع لوکس

در آن دفاع فرضی در جام جهانی، دروازه بان بدون هیچ بحثی تیبو کورتوا است، در تیمش به همان اندازه که در باشگاهش دست نخورده است. اوکراین لونین مقابل بیل بازیکن سابق مادریدی شکست خورد، بنابراین دروازه‌بان تعویضی این رویداد بزرگ را از دست داد. دنی کارواخال، که با سزار آزپیلیکوئتا برای موقعیت دفاع راست اصلی اسپانیا می‌جنگد، آنتونیو رودیگر، که تطبیق‌پذیری‌اش او را تبدیل به بازیکنی برای آلمان می‌کند، ادر میلیتائو، که تیته حتی در پست دفاع راست هم جا را برای او باز کرده است، و به احتمال زیاد فرلاند مندی آنجا خواهد بود. این بازیکن فرانسوی نامعلوم‌ترین است، اما حضور او در آخرین ترکیب دشان به او دلیلی برای امیدواری می‌دهد.

یک هافبک با استعداد

در هافبک مادرید، بازیکنان بین‌المللی زیادی وجود دارد. جایگاه اصلی اورلین چوآمنی در فرانسه قطعی است و شروع هیجان‌انگیز این بازیکن موثر فرانسوی در فصل را تایید می‌کند. ادواردو کاماوینگا نیز در این تیم حضور خواهد داشت، اگرچه او پس از گرفتن مرخصی از سوی دشان توبیخ عمومی دریافت کرد که با واکنش منفی مربی مواجه گردید. با این وجود، شانس او برای رفتن به قطر غیرقابل انکار است.

در مورد لوکا مودریچ و فدریکو والورده چه می‌توانیم بگوییم؟ آن‌ها دو بازیکنی هستند که در تیم فعلی مادرید و در تیم ملی مربوطه خود نقش اساسی دارند. لوکا مودریچ اهل کرواسی، کاپیتان تیم ملی خود با وجود 37 ساله بودن و نگرانی منطقی مادریدی‌ها که در تلاش است سال‌های آخر استعداد این بازیکن را نیز بیرون بکشد، در این وقفه همه بازی‌ها را انجام داده است. در واقع او از دو بازی با کرواسی مصدوم برگشته و حدود ده روز از میادین دور خواهد بود. به نوبه خود، والورده، علیرغم بازی در پست دفاع راست -حداقل از نظر تئوری- زیر نظر آنچلوتی، پست‌های مرکزی و داخلی بیشتری را در تیم اروگوئه اشغال می‌کند، که در آن، مانند مادرید، یک قطعه کاملا ضروری است. هافبک سفیدها می‌توانست یک بازیکن ضروری دیگر برای قطر داشته باشد، اما تونی کروس یک سال پیش از تیم ملی آلمان استعفا داد تا روی مادرید تمرکز کند.

ستارگان رئال مادرید در جام جهانی 2022
ستارگان رئال مادرید در جام جهانی 2022

سه مهاجم

در جلو، کمی شک وجود دارد. کریم بنزما پس از بازپروری توسط دشان در ترکیب تیم ملی فرانسه جا افتاده است و در ذهن سرمربی فرانسوی باید از اولیویه ژیرو جلوتر باشد. غیبت او به دلیل مصدومیت در آخرین تاریخ فیفا به هیچ وجه نباید مانع از شانس او شود. دو مهاجم دیگر رئال مادرید هر دو اهل برزیل هستند. هم وینیسیوس جونیور و هم رودریگو توانسته‌اند در تیم برزیل چیچی (Tite) قرار بگیرند که می‌توان آن را رئال مادرید تیم‌های ملی دانست.

رشد هر دو در یک و نیم فصل گذشته به آن‌ها اجازه داد تا در خط حمله سلسائو جای بگیرند، چیزی که بسیار عالی است و در این وقفه آخر، مهاجمی مانند گابریل ژسوس را علیرغم شروع عالی فصلش در آرسنال کنار گذاشته است. وینی همه شانس‌ها را دارد که بخشی از تیم برزیل برای جام جهانی باشد، در حالی که رودریگو باید دقایقی را با همان دستوری که برای افزایش سهم خود در مادرید اعمال کرده است، برنده شود: عمودی بودن، سرریز بودن و گل‌های تعیین‌کننده در لحظات حداکثر تقاضا.

روی نیمکت

تعدادی از بازیکنان هستند که در بین این یازده نفر جای ندارند، اما گزینه‌هایی برای رقابت برای ترکیب اصلی در جام جهانی دارند. دو بازیکن از این دست ادن هازارد و مارکو آسنسیو هستند که در باشگاه دست نیافتنی نیستند اما می‌توانند در کنار کشورشان باشند. بازیکن بلژیکی، علیرغم بحث بر سر عدم تداوم او در مادرید و بازیکن اسپانیایی که اعتماد بی‌وقفه لوئیز انریکه را دارد.

What's your reaction?

Related Posts

1 of 181

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *