جام جهانی
جام جهانی

آشنایی با ستاره‌ها و تیم‌های برتر جام جهانی ۲۰۲۲

مقدمه

هر روز به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نزدیک و نزدیک تر می‌شویم و همه ما برای آغاز این تورنومنت بزرگ فوتبال لحظه شماری می‌کنیم. در این میان، هیجان این آغاز بازی‌ها برای بازیکنان نیز وجود دارد و شاید برای بعضی از آن‌ها بیشتر هم باشد. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، از بهترین‌ها و ستاره‌های فوتبال و جام جهانی ۲۰۲۲، احتمالا آخرین جام جهانی خود را تجربه می‌کنند. بنابراین، هر دو تمام تلاش خود را خواهند کرد تا امسال برای قهرمانی در جام جهانی مبارزه کنند. اما قطعا جذابیت جام جهانی  به این دو بازیکن و تیم‌هایشان ختم نمی‌شود؛ در این مطلب از برد نیوز به معرفی بهترین تیم‌ها و بازیکنان حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

تیم‌های برتر

برزیل (تیم اول در رنکینگ فیفا)

نیمار، وینیسیوس جونیور و بقیه ترکیب  پر استعداد تیم ملی برزیل در اوج خود قرار دارند. آیا برزیل برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ قهرمان جام جهانی می‌شود؟

بلژیک (تیم دوم در رنکینگ فیفا)

آن “نسل طلایی” فوتبال بلژیک کم کم در حال کمرنگ شدن است اما هنوز کوین د بروینه می‌تواند امید‌ها را برای این تیم زنده نگهدارد.

آرژانتین (تیم سوم در رنکینگ فیفا)

از زمان دیگو مارادونای بزرگ، تیم ملی آرژانتین نتوانسته قهرمانی در جام جهانی را تجربه کند. این اولین جام جهانی پس از مرگ او در نوامبر ۲۰۲۰ خواهد بود. با این حال تیم آرژانتین در حال پیشرفت است و مسی همچنان به عنوان کاپیتان و یکی از ستاره‌های آن، در هسته اصلی این تیم  قرار دارد.

فرانسه (تیم چهارم در رنکینگ فیفا)

تیم ملی فرانسه امسال از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کند. فرانسه یکی از کامل ترین و آماده ترین تیم‌های جام جهانی به شمار می‌رود و اغلب کارشناسان و هواداران فوتبال این تیم را از مدعیان اصلی قهرمانی می‌دانند. مهره‌های هجومی مانند کیلیان امباپه و کریم بنزما می‌توانند به تهدیدی جدی برای هر خط دفاعی تبدیل شوند. جالب است بدانید که فقط تیم ملی برزیل توانسته از عنوان قهرمانی خود (در سال ۱۹۶۲) دفاع کند.

انگلستان (تیم پنجم در رنکینگ فیفا)

تیم ملی انگلستان در جام جهانی ۲۰۱۸ به مرحله نیمه نهایی رسید و در جام ملت‌های اروپا سال ۲۰۲۱ نیز فینالیست بودند. تیم ملی انگلستان پتانسیل بالایی برای قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارد اما باید دید بازهای این تیم چگونه پیش خواهد رفت.

ستاره‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

لیونل مسی (آرژانتین)

لیونل مسی که تاکنون ۷ بار بهترین بازیکن سال جهان شده، در سن ۳۵ در حالی وارد جام جهانی می‌شود که احتمالا این تورنومنت آخرین حضور او در جام جهانی است. مسی در صورتی که بتواند با آرژانتین به قهرمانی جام جهانی دست یابد، نام خود را به نام یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال محکم کند.

کریستیانو رونالدو (پرتغال)

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو قهرمانی اروپا را در ویترین افتخارات خود دارد، اما بهترین گلزن بازی‌های ملی در فینال جام جهانی بازی نکرده است، چه برسد به اینکه قهرمان جام جهانی بشود. او اکنون ۳۷ سال دارد و مانند مسی، احتمالا آخرین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد.

کیلیان امباپه (فرانسه)

کیلیان امباپه، ستاره جوان و پر استعداد پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مدال طلای رقابت‌ها را کسب و جایزه “پسر طلایی” (Golden Boy) را از آن خود کرد.

کوین دی بروینه (بلژیک)

 دی بروینه را همه به عنوان یکی از بهترین هافبک جهان می‌شناسیم. استارت‌های پر سرعت او یکی از بهترین مناظر در فوتبال است. بلژیک فقط باید امیدوار باشد که او سالم و بدون مصدومیت به بازی‌ها برسد.

نیمار (برزیل)

 نیمار به طور فزاینده‌ای در سایه امباپه و مسی در پاری سن ژرمن قرار دارد. اما همچنان از مهره‌های اصلی تیم ملی برزیل است. او با دریبل‌ها و تکنیک‌های خود صحنه‌های جذابی ایجاد می‌کند؛ حتی تمارض‌های او هنگام خطا‌ها نیز می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

تقابل‌های دیدنی در جام جهانی

برای روز‌های جذاب فوتبالی آماده شوید. هشت گروه چهار تیمی در جام جهانی وجود دارند که دو تیم اول هر گروه به مرحله حذفی “یک شانزدهم” صعود می‌کنند. در طول مرحله گروهی هر روز چهار بازی پشت سر هم انجام خواهد شد (بله، چهار!). اول بازی‌های گروهی و افتتاحیه آغاز می‌شود، سپس در هر گروه دو بازی همزمان برگزار خواهد شد.

در مرحله حذفی که یک روز پس از پایان مرحله گروهی آغاز می‌شود، زمانی برای استراحت وجود نخواهد داشت. اولین روزی که در این رقابت‌ها هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود ۷ دسامبر (۱۷ اُمین روز مسابقات) خواهد بود.

بازی‌هایی که باید ببینید

سنگال در مقابل هلند (۲۱ نوامبر)

این بازی اولین مسابقه تورنومنت است و تماشای آن می‌تواند جذاب باشد. با حضور سادیو مانه و ویرجیل ون دایک در زمین، به تماشای یک بازی خاص خواهید نشست.

آرژانتین در مقابل مکزیک (۲۶ نوامبر)

آرژانتین و مکزیک رقبای دیرینه‌ای در آمریکای لاتین هستند و این مسابقه‌ اولین دیدار بین رقبای قاره‌ای در جام جهانی است. در این میان احتمال می‌رود مسی جایگاه خود و آرژانتین را در مرحله یک شانزدهم نهایی قطعی مکند.

اسپانیا در مقابل آلمان (۲۷ نوامبر)

مطمئناً این بازی از بزرگترین و جذاب ترین رویارویی‌های مرحله گروهی است. این بازی بین دو قهرمان سابق جام جهانی، دو غول فوتبال اروپا و جهان برگزار می‌شود.

ایران در مقابل آمریکا (۲۹ نوامبر)

این بازی را به نام “قسمت دوم مادر همه بازی‌ها‌” نام گذاری کرده‌اند؛ درست مانند جام جهانی ۱۹۹۸، دو کشور در مرحله گروهی در یک مسابقه سیاسی به مصاف هم خواهند رفت. روابط دیپلماتیک بین این دو کشور از زمان قطع شدن آن در سال ۱۹۸۰، هنوز احیا نشده است.

غنا در مقابل اروگوئه (۲ دسامبر)

آیا بازی بین این دو تیم در ۲ جولای ۲۰۱۰ را به یاد دارد؟ در آخرین دقیقه وقت اضافه در بازی یک چهارم نهایی جام جهانی بین اروگوئه و غنا، لوئیز سوارز عمدا توپ را با دست روی خطد دروازه متوقف کرد و اخراج شد. اما غنا آن ضربه پنالتی را از دست داد و در حالی که سوارز جشن گرفته، با شکست زمین را ترک کردند. انتقام در این بازی برای غنا شیرین خواهد بود.

بازی‌های دوستانه‌ای که بزودی برگزار می‌شوند

با توجه به برگزاری این جام جهانی در میانه برگزاری لیگ‌های داخلی بسیاری از کشورها، بازی‌های دوستانه پیش از جام جهانی مثل قبل برگزار نمی‌شوند. گفتنی است که، برای کشورهای اروپایی، مسابقات مقدماتی لیگ ملت‌ها که از ۲۲ تا ۲۷ سپتامبر برگزار می‌شود، به معنی بازی‌های پایانی تیم‌ها، قبل از جام جهانی خواهد بود.

از جمله بازی‌های بزرگ دوستانه می‌توان به ایتالیا و انگلیس (۲۳ سپتامبر)، هلند مقابل بلژیک (۲۵ سپتامبر)، انگلیس مقابل آلمان (۲۶ سپتامبر) و پرتغال در مقابل اسپانیا (۲۷ سپتامبر) اشاره کرد. تیم ملی آمریکا در ۲۳ سپتامبر با ژاپن و در ۲۷ سپتامبر با عربستان سعودی بازی خواهد کرد و هر دو بازی دوستانه در اروپا برگزار می‌شوند.

What's your reaction?

Related Posts

1 of 74

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *