فوتبال

10 مدیربرنامه تاثیرگذار دنیای فوتبال

در این مقاله به معرفی برترین مدیربرنامه‌های برتر فوبتال جهان خواهیم پرداخت.

رویای یک فوتبالیست حرفه‌ای بودن تقریباً برای همه ما مرده است، پس چطور می‌توان بهترین بازیکن بعدی شد؟

از آنجایی که پول به آرامی در بازی جهانی نفوذ کرده است، مدیربرنامه‌ها به طور فزاینده‌ای تأثیرگذار شده‌اند و به بازیکنان خود کمک می‌کنند تا قراردادها و جابجایی‌های هنگفتی را به دست آورند، اما امروز چه کسانی بزرگترین در جهان هستند؟

در اینجا رده‌بندی 10 مدیربرنامه تاثیرگذار فوتبال آورده شده است:

پینی زهاوی (Pini Zahavi)

کارلوس توز
کارلوس توز
  • مشتریان اصلی: کارلوس توز (Carlos Tevez)، خاویر ماسکرانو (Javier Mascherano) و ژوآو موتینیو (Joao Moutinho).

پینی زهاوی که در اوایل و اواسط دهه 2000 بازیکن اصلی بازی جهانی بود، زمانی که هم در انتقال ریو فردیناند به منچستریونایتد و هم در قراردادهای انقلاب اولیه رومن آبراموویچ در چلسی نقش داشت، پینی زهاوی از زمان ایفای نقش در قرارداد بحث برانگیز که کارلوس توز و خاویر ماسکرانو را در سال 2006 به وستهام یونایتد برد، تا حدودی کم کار بوده است. با این حال، اخیراً او به تمدید قرارداد ماسکرانو در بارسلونا در سال گذشته و بازگشت توز به بوکا جونیورز در تابستان امسال کمک کرد.

موندیال پروموشنز (Mondial Promotions)

جفری کوندوگبیا
جفری کوندوگبیا
  • مشتریان اصلی: رافائل واران (Raphael Varane)، الیویه ژیرو (Olivier Giroud)، جفری کوندوگبیا (Geoffrey Kondogbia)، فیلیپه کوتینیو (Philippe Coutinho) و رامیرز (Ramires).

موندیال پروموشنز (Mondial Promotions) یک آژانس رو به رشد که نماینده تعدادی از بازیکنان فرانسوی و برزیلی است، نمایندگان خود را بین چند بازیکن پخش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که مشتریانش بهترین معاملات را دریافت می‌کنند. ستاره‌های لیگ برتر مانند رامیرز، فیلیپه کوتینیو و الیویه ژیرو ظاهرا از خدمات موندیال راضی هستند، در حالی که بزرگترین قرارداد نقل و انتقالات آژانس در تابستان باعث شد جفری کوندوگبیا موناکو را با اینترناسیونال با مبلغی چند میلیون پوندی تعویض کند.

توماس کروث (Thomas Kroth)

مانوئل نویر
مانوئل نویر
  • مشتریان اصلی: مانوئل نویر (Manuel Neuer) و شینجی کاگاوا (Shinji Kagawa).

توماس کروث یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های بوندسلیگا (اگرچه تاثیرگذارترین ایجنت (مدیربرنامه) در لیگ برتر آلمان نیست، همانطور که بعداً متوجه خواهیم شد)، مردی است که مورد اعتماد مانوئل نویر از بایرن مونیخ و شینجی کاگاوا از بوروسیا دورتموند در میان دیگران است. طبق گزارش فوربس (h/t talkSPORT)، کروث 147.2 میلیون پوند در قراردادهای فعال مذاکره کرده است.

جولیانو برتولوچی (Giuliano Bertolucci)

پائولینیو
پائولینیو
  • مشتریان اصلی: دیوید لوئیز (David Luiz)، مارکینیوس (Marquinhos)، اسکار (Oscar) و پائولینیو (Paulinho).

یکی از چهره‌های کلیدی در انتقال عظیمی که تابستان گذشته داوید لوئیز را از چلسی به پاری سن ژرمن برد، جولیانو برتولوچی رئیس مشاوره و تبلیغات صادرات یورو (Euro Export Assessoria e Propaganda)، نماینده تعدادی از بازیکنان برزیلی است، چه بازیکنان برجسته و چه بازیکنان جوان‌تری که به دنبال موفقیت در اروپا هستند. در تابستان امسال، انتقال کلیدی او باعث شد تا او به پایان دوران ناامیدکننده پائولینیو در تاتنهام هاتسپر کمک کند، با انتقال این هافبک به گوانگژو اورگراند در چین، جایی که او در کنار هموطنش روبینیو بازی می‌کند.

فرناندو فلیسویچ (Fernando Felicevich)

آرتورو ویدال
آرتورو ویدال
  • مشتریان اصلی: آرتورو ویدال (Arturo Vidal)، الکسیس سانچز (Alexis Sanchez) و کلودیو براوو (Claudio Bravo).

بازیکنان اهل شیلی در سال‌های اخیر بیش از پیش در اروپا اثرگذار بوده‌اند و یکی از چهره‌های کلیدی پشت آن، ایجنت فرناندو فلیسویچ بوده است. از تابستان گذشته، فلیسویچ در انتقال کلودیو براوو به بارسلونا، انتقال الکسیس سانچز به آرسنال و تابستان امسال، انتقال آرتورو ویدال از یوونتوس به بایرن مونیخ نقش داشته است.

خوزه اوتین (Jose Otin)

پدرو رودریگز
پدرو رودریگز
  • مشتریان اصلی: فرناندو تورس (Fernando Torres)، پدرو رودریگز (Pedro Rodriguez)، خسوس ناواس (Jesus Navas) و خاوی مارتینز (Javi Martinez).

گروه باهیا اینترناسیونال متعلق به خوزه اوتین که بخش بزرگی از بازار اسپانیا را در اختیار دارد، به واسطه برخی از معاملات بزرگ‌تر مربوط به بازیکنان تیم اسپانیا که جام جهانی 2010 را بردند، به این ایجنت (مدیربرنامه) کمک کرده است. فرناندو تورس اخیراً زیاد در حال انتقال بوده است، ابتدا به میلان ملحق شد قبل از اینکه به اتلتیکو مادرید برگردد، در حالی که پدرو تابستان امسال پس از انتقال به چلسی، تیتر خبرها شد.

جاناتان بارنت (Jonathan Barnett)

گرث بیل
گرث بیل
  • مشتریان اصلی: گرث بیل (Gareth Bale)، جو هارت (Joe Hart)، لوک شاو (Luke Shaw) و وویچیخ شچنسنی (Wojciech Szczesny).

مردی که پشت بزرگترین نقل و انتقالات فوتبال جهان تا به حال به خود دیده بوده است، جاناتان بارنت برای همیشه می‌تواند با اعتباری که با کمک به گرث بیل برای انتقال رویایی او به رئال مادرید در تابستان 2013 به دست آورده، زندگی کند. یکی از چهره‌های کلیدی در نقل و انتقالات بریتانیا، گروه بارنت، استلار (Stellar)، همچنین به لوک شاو کمک کرد تا در سال 2014 از ساوت‌همپتون به منچستریونایتد برود و در مذاکرات قرارداد جو هارت با منچسترسیتی در فصل گذشته کمک کرد.

مینو رایولا (Mino Raiola)

پول پوگبا
پول پوگبا
  • مشتریان اصلی: پل پوگبا (Paul Pogba)، زلاتان ابراهیموویچ (Zlatan Ibrahimovic)، ماریو بالوتلی (Mario Balotelli) و روملو لوکاکو (Romelu Lukaku).

مینو رایولا که یک چهره فعال در رسانه‌هاست، وقتی صحبت از مشتریان یعنی بازیکنانش به میان می‌آید، هرگز از گفته خود کوتاه نمی‌آید. با حضور زلاتان ابراهیموویچ و ماریو بالوتلی در یک فهرست، می‌توانید دلیل آن را درک کنید، اما مشتری کلیدی رایولا در سال آینده تقریباً تضمین شده است که پل پوگبا از یوونتوس خواهد بود که به عنوان یک بازیکن به رشد خود ادامه می‌دهد و مورد علاقه همه باشگاه‌های برگزیده است.

ولکر استروث (Volker Struth)

مارکو رویس
مارکو رویس
  • مشتریان اصلی: تونی کروس (Toni Kroos)، ماریو گوتزه (Mario Gotze) و مارکو رویس (Marco Reus).

مردی که مراقب تعداد زیادی از برندگان جام جهانی آلمان است، سوپر ایجنت وولکر استروث، ممکن است چندان شناخته شده نباشد، اما شرکت او، SportsTotal، پول زیادی را از مذاکره مجدد قراردادهای سوپراستارهایش به دست می‌آورد. مارکو رئوس یکی از این بازیکنان است که از آن سود زیادی برده است، در حالی که یکی از انتقالات اخیر او که به شدت درگیر آن بود، انتقال تونی کروس از بایرن مونیخ به رئال مادرید در تابستان گذشته بود.

خورخه مندز (Jorge Mendes)

خامس رودریگز
خامس رودریگز
  • مشتریان اصلی: خامس رودریگز (James Rodriguez)، آنخل د ماریا (Angel Di Maria)، داوید دخیا (David De Gea)، دیگو کاستا (Diego Costa)، تیاگو سیلوا (Thiago Silva)، رادامل فالکائو (Radamel Falcao) و خوزه مورینیو (Jose Mourinho).

هیچ جایزه‌ای برای حدس زدن اینکه چه کسی به شماره 1 می‌رسد وجود ندارد، با تأثیر خورخه مندز که اکنون در بالاترین سطح فوتبال جهان آشکار است. اکتبر گذشته، ما 20 معامله مهم برای مندز را در طول عمری که در فوتبال بوده، شمارش معکوس کردیم، و با نقل و انتقالات و تمدید قراردادهای بیشتر برای مشتریان Gestifute در راه، می‌توانید مطمئن باشید که پول پرتغالی‌ها به این زودی‌ها تمام نخواهد شد.

What's your reaction?

Related Posts

1 of 120

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *